29 Eylül 2008 Pazartesi

internet yararlı mı zararlı mı?

İnternet yararlı mı zararlı mı olduğu daha hala bilinmiyor. Aslında zararlı olduğu kanısındılar ama yararlı yanıda oldukça yüksek öncelikle yararlı yanlarından bahsetmek istiyorum.
1) Gündelik işlerinizi çok kısa bir sürede yerine getirebiliyorsunuz ( haber okuma, konu hakkında bilgi sahibi olma, vs daha bir çok şey)
2)İletişim olağan şekilde indirgenmiş durumda. Çünkü Türkiye gibi bir yerde cep telefonları ve sabit telefonla bir yeri aramaya kalksan en az 15 kontörün gideceği bir gerçek olduğunu düşünürsek kontörün bir dakikası 20 kuruştan hesaplarsak aylık 90 YTl yapar bu da tek kişi anlamına gelmektedir. Hakkattan çok fazla bir değer. Ama bunu biz internetten günde 10 larca kişiyle görüşürek 30 YTL civarında ve hızlı bir şekilde yapabiliyoruz.
3) Basit olarak zaman geçirme yeri olarakda kabul edilmektedir.
4) Daha belki vardır şimdilik yazacağım bu kadar.

Şimdi geçelim internetin zararları
1) Günde 2 saatten fazla oturulduğu takdirde gözlerde bozulmaya sebeb verebiliyor.
2) İnternet bağımlılık yapar.
3) İnternet kişinin sosyal çevresiyle olan iletişimi düşürür ve kendi kapalı bir ortama boğar ve sürekli çevresini ihmal etmeye başlar arkadaşları azalmaya başlar kişi günden günden psikolojik olarak bunalıma girmeye başlar.
4) Beyin hücrelerinde azalma görülebilir.
5) Eğer öğrenciyseniz okul derslerinizde büyük etkiye sebeb verebilir.
6) Bilgisayarın başında oturmaktan abur cuburu fazla atarsanız vücut kilo almaya başlar ve şişmanlaşırsınız.
7) Psikolojik rahatsızlıklardan dolayı vücudunuzda bilinmeyen rahatsızlıklar oluşabilir.
8) Sürekli oturmaktan belde kamburluk yaratır.
9) Duruş bozukluğu yapar.
10) Kollarda uyuşma görülebilir.
11) Hafıza geriliği yapabilir.


Görüldüğü gibi internetin zararları daha fazla gibi ama zararlı olduğunu bile bile yapıyoruz. Bende bilgisayar başında günde belki 4 saat civarı oturuyorum. Ama internetten bir şey öğreneceğim zaman mutlaka saatler boyunca başından kalkmam. Mesela bir ara script yazıyordum 48 saat bilgisayarında başında oturdum ne kadar tepki olsada oturdum ama sonunda bende başardım ve scripti yazdım. Şİmdi artık bunun bilincindeyim ve fazla oturmuyorum.

Hiç yorum yok: